DSC_0177

Klachtenregeling

Conform Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg WKKGZ

Ontevreden? Blijf er niet mee zitten

Onze logopedist doet er alles aan om goede logopedische zorg te verlenen en alles zorgvuldig te organiseren. Wanneer je niet tevreden bent, is het belangrijk om dit te bespreken. Biedt dit geen oplossing, dan kan je een klacht indienen. De logopedisten binnen onze logopediepraktijk zijn aangesloten bij de Klachten- en geschillenregeling Paramedici.

Wat kan ik doen als ik ontevreden ben?

Je kan een gesprek aangaan met je logopedist en de directie van Connect logopedie. Misschien is er sprake van een misverstand of beseft je logopedist niet dat je ontevreden bent. Vaak leidt zo’n gesprek al tot een oplossing. Bel met onze logopediepraktijk via 038-4202010 of vul het contactformulier in voor een afspraak.

Wat als ik toch een klacht wil indienen?

Heb je een goede reden om geen gesprek aan te gaan of biedt het gesprek onvoldoende oplossing? Maak dan gebruik van de Klachten- en geschillenregeling Paramedici waarbij onze logopediepraktijk is aangesloten. Deze biedt een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Op het [link: klachtenloket] vind je een formulier en verdere uitleg over de procedure. Heb je vragen? Je kunt het loket ook bellen. Informatie vind je op de website.

Voor klachten over je orthopedagoog of informatie omtrent deze klachtenprocedure kan je terecht bij klachtencompany. Als je het lastig vindt om je klacht goed te omschrijven of liever eerst wilt overleggen, bel je de klachtenfunctionaris via 088-2341601.

Wat gebeurt er met mijn klacht?

Een onafhankelijke klachtenfunctionaris bekijkt je klacht, helpt je bij het formuleren ervan, adviseert je over het indienen en zoekt een oplossing. Binnen twee weken ontvang je reactie. De functionaris zoekt ook contact met je logopedist of orthopedagoog. Uiterlijk binnen zes weken komt je logopedist of orthopedagoog met een reactie op of oplossing voor de klacht.

Wat als er geen oplossing wordt gevonden?

Ben je niet tevreden over de geboden oplossing of klachtenafhandeling, dan kan je terecht bij de geschillencommissie. Deze staat onder leiding van een onafhankelijk voorzitter en probeert alsnog tot een oplossing te komen. Een uitspraak van de geschillencommissie is bindend. Voor zowel je logopedist als voor jou. In bepaalde gevallen kent de commissie een schadevergoeding toe.

Waarover kan ik een klacht indienen?

Een klacht kan betrekking hebben op de geleverde zorg, de dienstverlening of de organisatie van de praktijk. Je kunt bijvoorbeeld het gevoel hebben onvoldoende geïnformeerd te zijn. Ook kan behandeling anders verlopen dan verwacht of afgesproken.

Wat kost het indienen van een klacht?

Het indienen van een klacht kost niets. Wil je een oordeel van de geschillencommissie, dan betaal je een tegemoetkoming van € 50,- als het gaat om een logopedist. Gaat het om een orthopedagoog dan betaal je € 52,50. Eis je een schadevergoeding, dan is dit bedrag € 100,-. Deze kosten betaal je ongeacht of je wel of niet in je gelijk wordt gesteld. In uitzonderlijke gevallen scheldt de commissie de verplichting tot bijdrage kwijt.

Wat als ik er niet uitkom met deze regeling?

In dat geval ben je vrij om een juridische procedure te starten. De burgerlijk rechter komt dan tot een uitspraak. Bedenk van tevoren goed of je hiermee het beste geholpen bent.

 

Heb je vragen? Of wil je meer informatie? Bel onze logopediepraktijk via 038-4202010 of vul het contactformulier in voor een afspraak.

Wij maken gebruik van cookies!

Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord dat deze website cookies plaatst op uw apparaat. Een cookie is een klein tekstbestand dat door de website wordt gebruikt om de website te laten functioneren en uw bezoek efficiënt te maken.

Klik op akkoord voor een volledig werkende website, of bekijk eerst de details op de detail pagina alvorens u akkoord gaat.