Heb jij de juiste mindset

“Ik wil het niet, want ik kan het niet!” Je hebt het ongetwijfeld eens gedacht. Of misschien heb je het je zoon of dochter weleens horen zeggen?

Lees verder

Slecht luisterende kinderen of overprikkelde ouders?

“Zit nou eens stil.”, “Friemel niet zo.” Zomaar een paar opmerkingen die je als ouder regelmatig tegen je kind maakt. Maar hoe komt het nu dat we dit zeggen?

Lees verder

Interactief voorlezen, heb jij het al eens geprobeerd?

Wat doe je als logopedist nu precies? Die vraag krijg ik regelmatig. Een behandeling duurt 20 á 30 minuten, maar wat gebeurt er de rest van de dag? In deze blog geef ik je een kijkje in een willekeurige ochtend van mijn werkdag.

Lees verder

Naam persoon

Wat doe je als logopedist nu precies? Die vraag krijg ik regelmatig. Een behandeling duurt 20 á 30 minuten, maar wat gebeurt er de rest van de dag? In deze blog geef ik je een kijkje in een willekeurige ochtend van mijn werkdag.

Lees verder

Een kijkje in de werkdag van de logopedist

Wat doe je als logopedist nu precies? Die vraag krijg ik regelmatig. Een behandeling duurt 20 á 30 minuten, maar wat gebeurt er de rest van de dag? In deze blog geef ik je een kijkje in een willekeurige ochtend van mijn werkdag.

Lees verder

Het tongriem spreekuur

“Het tongriempje en lipbandje van uw dochter zijn erg strak”, constateert de verpleegkundige op het consultatiebureau, die tevens lactatiedeskundige is. Dat was mij ook al opgevallen. 71% van de kinderen krijgt articulatieproblemen als gevolg van verminderde tongbewegelijkheid.

Lees verder

Geboorte nieuws!

Allemaal beschuitjes met blauwe muisjes in de maand december. De drie dames zijn allemaal bevallen van een prachtige en gezonde zoon(s)!

Lees verder

Kinder EHBO cursus

Gezien de logopedist en dyslexiespecialisten in onze logopediepraktijk allemaal met baby’s en/of kinderen werken, hebben wij met z’n allen een kinder EHBO cursus gevolgd op 3 januari jl.

Lees verder

F&L methode

Connect logopedie biedt begeleiding aan leerlingen met lichte tot ernstige lees,- en spellingsproblemen. De behandeling bij deze problematiek richt zich op het individuele kind aansluitend bij zijn of haar leer,- en leefomgeving.

Lees verder