Hɒllo! Ik bƏn Doorzettertje
Hɒllo! Ik bƏn Doorzettertje
Hallo! Ik ben Doorzettertje
Even voorstellen. Mijn naam is Doorzettertje. Door mijn dyslexie heb ik moeite met lezen, schrijven en spellen. Lezen gaat vaak traag en voorlezen stotterend. Maar, met de juiste hulp kom ik er wel. Connect en Pento hebben een film over mij gemaakt. Daarin laat ik zien wat dyslexie is, wat dat voor mij betekent en hoe ik me voel. Zo kan je rekening met mij houden, weet je welke hulp gewenst is en presteer ik beter. Op school en thuis.
Film over Doorzettertje
In onderstaand filmpje zie je waar ik tegenaan loop met lezen en spellen. Tot een bepaalde hoogte lukt het me zelfstandig, maar soms wordt de berg te hoog. Dan word ik verdrietig. Het lijkt alsof alle letters als regendruppels op me vallen. Ik weet dan niet meer precies hoe ik hiermee om moet gaan. Op school heb ik ook vaak moeite met lezen en spelling. Ik kan dan wel wat hulp (een paraplu) gebruiken. Wanneer ik die hulp van school, mijn ouders en de dyslexiebehandelaar krijg, gaat lezen en spellen gelukkig beter en word ik vrolijk. Ik zet altijd door, ondanks dat het moeilijk blijft. Foutjes maken doe ik ook nog steeds. Dat hoort er nu eenmaal bij.
Waarom Doorzettertje?
Doorzettertje wordt ingezet om het kennisniveau van dyslexie te vergroten. Dit geldt voor zowel kinderen als ouders en verzorgers en professionals die tijdens hun werk met dyslectici te maken hebben. Je krijgt antwoord op vragen als: Wat is dyslexie? Waar lopen dyslectici tegenaan? Wat doet het met kinderen (psycho-educatie)? En welke hulp is wenselijk? Ook tijdens de dyslexiebehandelingen binnen onze logopediepraktijken in Zwolle, Hardenberg en Dedemsvaart besteden onze dyslexiespecialisten hier aandacht aan. Bijvoorbeeld door er met elkaar over te praten.
Wil je meer weten over dyslexie? Hoe het voelt? En hoe hiermee om te gaan? Volg dan de avonturen van Doorzettertje. Kijk je mee? (In de toekomst zullen meer filmpjes van Doorzettertje verschijnen, gericht op de problematieken waarin Connect en Pento samenwerken.)