TelePHON.digital cliënt en behandelaar

Digitaal behandelplatform in 2022: TelePHON.digital

In juli 2022 start Connect logopedie & dyslexie een digitaal behandelplatform: TelePHON.digital. Cliënt en behandelaar vinden daar alles wat zij nodig hebben onder één dak voor een geslaagde behandeling. Een nieuwe ontwikkeling in de digitalisering van de zorg.

 

Hoe werkt TelePHON.digital?

Telephone Digital is een digitaal platform en hulpmiddel voor behandelaars en cliënten. Oefeningen zijn op stoornisniveau geïmplementeerd in de online bibliotheek. Zo kunnen cliënten op hun eigen tijd en tempo behandelstappen doorlopen. Ondertussen houdt de behandelaar het behandeltraject nauwlettend in de gaten. Cliënten kunnen oefenen waar en wanneer ze willen. Het platform ondersteunt en assisteert ze te allen tijd. Behandelaars bekijken de opnames en studieresultaten en optimaliseren het traject waar nodig. Door middel van de communicatiefunctie kunnen ze oefeningen bespreken of tijd inplannen voor overlegmomenten.

Waarom een digitaal behandelplatform

Behandeling via een digitaal platform is niet heel innovatief aangezien veel behandelingen binnen Connect in de coronaperiode ook al digitaal plaatsvonden. Toch kent een digitaal behandelplatform in deze hoedanigheid veel voordelen. Denk aan volledige integratie, de koppeling met het EPD (Elektronisch Patiënten Dossier) en het bevorderen van multidisciplinaire samenwerking. Daarnaast voldoet Telephone Digital aan alle beveiligingseisen.

 

Meer weten over digitaal behandelen bij Connect logopedie & dyslexie in Zwolle, Hardenberg en Dedemsvaart? Stel je vragen via 038-4202010 of info@connectlogopedie.nl.