In gesprek met Luuk Wink, directeur Luuk Wink Training en Advies
In gesprek met Luuk Wink, directeur Luuk Wink Training en Advies
In gesprek met Luuk Wink, directeur Luuk Wink Training en Advies
Deze maand spreken we met Luuk Wink van Luuk Wink Training en Advies (LWTA). Sinds 1999 is hij actief in de markt en als geen ander weet hij mensen positief te raken. Als adviseur voor HR-vraagstukken en trainer van het managementteam is hij betrokken bij Connect logopedie. Hoe is de samenwerking ontstaan? Welke vraagstukken beantwoordt Luuk binnen de logopediepraktijk? Wat vindt hij als organisatiedeskundige van onze organisatie? En waarin uit zich de merkbare kwaliteitsverbetering?
Wat is Luuk Wink en wat doe je binnen LWTA?
Luuk Wink is een wie in de vorm van mij als persoon. LWTA is het bedrijf waar ik als directeur leiding geef en operationeel actief ben met het geven van organisatieadvies en trainingen op maat. Als persoon ben ik vanaf 1999 actief in de markt. Al heel snel trainde ik mensen. Dat vak leer je nergens. Het raken van anderen op een positieve manier moet in je zitten. Door de jaren is LWTA gegroeid naar nu tien personen. Iedereen draagt zijn steentje bij aan het succes, teamgevoel en het effectief ondersteunen van onze klanten.
Hoe is jullie samenwerking met Connect tot stand gekomen?
Gerard Elshof en ik kennen elkaar vanuit samenwerking in het verleden. We hebben elkaar weer gevonden en na een paar goede training- en adviessessies ben ik bij Connect terecht gekomen. Niet alleen als adviseur, maar ook om het managementteam te trainen en klaar te stomen voor hun complexe maar mooie taak: leiding geven aan de logopedistenteams.
Ons motto: Meetbaar Effectief zijn.
Hoe zien jouw werkzaamheden voor Connect logopedie eruit?
Ik word ingevlogen wanneer er vragen zijn over aansturing van mensen uit het team, het voeren van goede functioneringsgesprekken en motivatievraagstukken. Naast dat er goede energie en teamspirit moet zijn, is ook het belang aanwezig om vanuit technieken en ondersteuning van mensen te kijken naar het team. Momenteel ben ik actief met het opstellen van functieprofielen en de daarbij horende functioneringsformulieren. Een uitdagende klus om Connect zo ook in heldere en duidelijke ondersteuning te voorzien.
Wat vind jij als organisatiedeskundige van Connect?
Als organisatie heeft Connect een aantal duidelijke uitdagingen. Dat heeft te maken met marktwerking, het ontwikkelen van krachten binnen het team, het op een juiste manier blijven zorg verlenen en teams stimuleren, sturen en kaders geven. Men vergeet vaak het juiste dashboard op te stellen en de knoppen op een goede manier te blijven draaien. Niet doorslaan naar links of rechts, maar balans vinden en houden. Ondanks externe uitdagingen slaagt het team van Connect daar goed in. Te bedenken dat er nu pas met wachtlijsten wordt gewerkt, laat zien hoe vakgericht de organisatie is. Complimenten voor de leiding, om als filter tussen alle uitdagingen door, tijd te hebben voor de mensen in het team.
Heeft jullie samenwerking geleid tot kwaliteitsverbetering? Zo ja, waaruit blijkt dit?
Zeker. Wanneer je kijkt naar de manier waarop naar het team, het individu en het overleg omtrent de aansturing gekeken wordt, moet je concluderen dat het heeft bijgedragen aan verbetering in gesprekstechnieken, aanpak per individu en zekerheid op managementniveau.
Ben je benieuwd met wie we volgende maand in gesprek gaan? Houd onze nieuwsbrief in de gaten.